Inchide

Prin bifarea casutei de mai jos declar ca am citit si sunt de acord cu prevederile prezentului Regulament si declar ca imi exprim in mod expres si neechivoc consimtamantul ca Banca Comerciala Romana (care este inregistrata in Registrul de evidenta a prelucrarilor de date cu caracter personal sub numarul 3776 si nr. 3772), in calitate de organizator al Campaniei "Scoala de bani, sesiunea de restante", sa prelucreze datele mele cu caracter personal, direct sau prin intermediul tertilor contractanti, in conditiile legii.

Scopurile prelucrarii datelor cu caracter personal sunt: desemnarea castigatorilor acestei promotii, realizarea de rapoarte statistice cu privire la clientii produsele si serviciile Bancii Comerciale Romane, informarea acestora, prin diverse mijloace de comunicare (posta, e-mail, telefon, SMS sau orice alt mijloc de comunicare) cu privire la prezenta Campanie sau la alte actiuni desfasurate in viitor.

Declar ca am luat cunostinta de faptul ca imi pot exercita toate drepturile prevazute de Legea nr. 677/2001, respectiv: dreptul la informare (art.12), dreptul de acces la date (art.13), dreptul de interventie asupra datelor (art.14), dreptul de opozitie (art. 15), dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale (art.17) si dreptul de a se adresa justitiei (art.18).

» Vezi regulamentul

Sunt de acord cu regulamentul si conditiile de mai sus.
Am uitat parola
Domnul Diriginte pe Facebook Domnul Diriginte pe Twitter Domnul Diriginte pe YouTube

Conversatii despre bani:

Intrebari si raspunsuri

Asigurari de viata cu componenta investitionala

Marti, 17 noiembrie, intre orele 16-18 vom discuta despre asigurari de viata cu componenta investitionala.


 

Comentarii 

 
-4
# flosijo 2009-11-17 16:57
buna ziuaaaa am venit la scoala primaaa
Raspunde
 
 
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:02
chiar prima, flosijo :)
Raspunde
 
 
+2
# Domnul Diriginte 2009-11-17 16:58
Buna ziua dragii mei, inainte de a incepe ora, un scurt anunt in 3 parti:
- s-au afisat punctajele actualizate cu numarul de puncte acordate de juriu pentru problema de la proba de cheltuieli. Rog confirmati ca le vedeti in pagina personala. elevul de serviciu va fi cu noi sa raspunda "de ce-urilor" IT-istice.
- prima parte a orei, respectiv 16,00-16,20 discutam despre codul bunelor maniere la Scoala de Bani, mai ales intre utilizatori. stiti voi la ce ma refer.
- incepand cu ora 16,20 disciutam despre subiectul de azi al orei si vom investi fabuloasa suma de 100000 de lei paralei in asigurari de viata cu investitii.
Raspunde
 
 
# DAVID 2009-11-17 17:01
buna ziua dl diriginte! m-am grabit la testul de la investitii, puteam sa mai invat... si sa il trimit mai tarziu, asa ca am luat un punctaj micut....sfat pt ceilalti colegi: invatati cate ceva pe la ore, ca va foloseste!
Raspunde
 
 
-1
# Magician74 2009-11-17 17:03
Buna ziua tuturor!
S-au actualizat punctele. Pagina de web insa se incarca foarte foarte greu.
Raspunde
 
 
-1
# Hisem 2009-11-17 17:03
Buna ziua!Avem punctajul in pagina personala.
Raspunde
 
 
-2
# Economistii 2009-11-17 17:06
Confirmam afisarea punctajelor
Raspunde
 
 
-4
# Nababii 2009-11-17 17:07
Da, s-au actualizat punctajele.
Raspunde
 
 
-3
# ManFlo 2009-11-17 17:00
buna ziua.
Raspunde
 
 
-1
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:03
buna ziua :)
Raspunde
 
 
-2
# D.G.D. MONEY 2009-11-17 17:01
BUNA ZIUA DRAGI COLEGI CA SI DD ESTE COLEGUL NOSTRU LA CURSURI, NU?
Raspunde
 
 
-1
# Market 2009-11-17 17:05
cum poate avea locul 168 puncte locul 1??? punctajul corect e 94+50=144
Raspunde
 
 
-1
# flosijo 2009-11-17 17:07
la acei 168 s-a adunat si punctajul de la testul 2
144+24 (intrebari testul 2) =168
Raspunde
 
 
-1
# Olteanu 2009-11-17 17:07
exact asta ma intrebam si eu. punctajul maxim ar fi 70 la admitere + 24 la grila si 50 la pb = 144
Raspunde
 
 
-4
# Olteanu 2009-11-17 17:09
am inteles acum :)
Raspunde
 
 
-2
# Magician74 2009-11-17 17:07
168 e punctajul maxim ce s-a putu obtine pana acum. 70 pct preliminarii+24 pct testul 1 + 50 pct rezolvare proba 1 + 24 pct maxim la testul 2 = 168 :)
Raspunde
 
 
-4
# Magician74 2009-11-17 17:09
Felicitari cine are deja 168! :)
Raspunde
 
 
-4
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:05
DD este aici :)
Raspunde
 
 
-2
# Economistii 2009-11-17 17:02
Ziua buna tuturor!
Raspunde
 
 
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:05
ziua buna, cum ati circulat azi?
Raspunde
 
 
-3
# Economistii 2009-11-17 17:07
Nu avem metrou in provincie :D
Raspunde
 
 
-2
# Nababii 2009-11-17 17:10
Arrrgh ... mai bine nu intrebati. Am facut in 2h un drum de 30 min. $!@#!$!!

Dau telefon la sef sa anunt ca intarzii, cu scuzele de rigoare ... insa nici el nu ajunsese. :)
Raspunde
 
 
-4
# flosijo 2009-11-17 17:02
ma duc la o tigara pana vine toata lumea:D
Raspunde
 
 
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:06
nu pleca pentru ca vorbim lucruri importante
Raspunde
 
 
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:07
inseamna ca a rezolvat si testul grila de la investitii.
Raspunde
 
 
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:12
draga ManFlo, nu jignesti organizatorii concursului, ci colegii tai care au rezolvat corect problema...
cum poti sa calculezi inflatia personala daca ti se dau date doar pe 1 luna???
Raspunde
 
 
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:16
Pareri? Asa e? Scoala de bani - asta credeti cu adevarat?
Raspunde
 
 
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:18
la cotatia bancii din ziua respectiva.
Raspunde
 
 
-4
# D.G.D. MONEY 2009-11-17 17:04
OK EU AM TRECUT DE TESTUL LA INVESTITII, INSEAMNA CA DIFERENTA DE PUNCTE INTRE CE AVEAM IERI SEARA SI ACUM, ESTE PUNCTAJUL LA PROBLEMA?
Raspunde
 
 
-3
# flosijo 2009-11-17 17:05
da:)
Raspunde
 
 
-2
# DAVID 2009-11-17 17:07
de la 144 la 168 e punctajul la testul de la investitii
Raspunde
 
 
-2
# Market 2009-11-17 17:10
locul 1 are 168 puncte!! dati o explicatie clara cum se s-a calculat puncatajul, va rog frumos
Raspunde
 
 
-3
# flosijo 2009-11-17 17:16
proba de admitere =maxim 70 pcte
testul 1 = 24 pct din intrebari si 50pct de la pb
testul 2 = 24 pcte din intrebari si 50pcte de la pb

cei care au 168 au dat admitere+test 1 complet+ intrebari test 2
70+24+50+24=168
Raspunde
 
 
-3
# flosijo 2009-11-17 17:08
am venit:)
Raspunde
 
 
-4
# ManFlo 2009-11-17 17:08
Dorim pe aceasta cale sa ne luam la revedere de la colegi si sa le uram succes mai departe (nu ii va ajuta cu nimic, dar din principiu).
Noi ne retragem din competitie, nu are rost sa ne mai irosim timpul cand intentia clara a organizatorilor concursului nu este decat sa-si faca publicitate si nu sa te sprijine cu informare corecta.
In urma afisarii punctajului am constatat ca, pe de o parte ti se spune sa-ti calculezi inflatia personala pe 6 luni ca sa vezi daca-ti permiti un credit, iar in rezolvarea problemei este calculata pe o singura luna. E de prisos sa mai spun ca am luat in calcul si posibilitatea de reducere a gradului de indatorare, care nu trebuie sa existe in mintea nici unui potential client al bancii, nu?
Raspunde
 
 
-3
# Magician74 2009-11-17 17:14
Parerea mea ca ar fi bine sa rezolvi si problema de investii. Sa compari ce ai gandit tu la problema fata de rezolvarea care va fi afisata. Timpul nu e pierdut cu aceste exercitii. E un bun prilej de a invata. Succes! :)
Raspunde
 
 
-2
# flosijo 2009-11-17 17:25
daca te referi la problema de la testul 1 eu nu cred ca se cerea sa calculezi inflatia pe 1 singura luna. singurul motiv pentru care iti calculai inflatia era pentru a vedea daca iti permiti creditu la masina sau nu.si puteai calcula inflatia pe ultimele 6 luni deoarce spunea ca cei doi au salar de 5000 si cheltuileile lunare sunt constate la 3500lei
Raspunde
 
 
-1
# Elevul de serviciu - Tavy 2009-11-17 17:08
Anunt pentru toata lumea. In aceste momente in clasamentul echipelor este afisat numarul total de puncte. El reprezinta urmatoarele: 1:punctele obtinute la precalificare; 2. punctele obtinute la testul grila de la proba de cheltuieli; 3. punctele de la problema de la proba de cheltuieli; 4. punctele de la testul grila de la proba de investitii
Raspunde
 
 
-1
# Economistii 2009-11-17 17:22
Pt. Elevul de serviciu - avem si noi o rugaminte cu afisarea timpului castigatorilor la extemporale. Multumim anticipat ;)
Raspunde
 
 
-2
# D.G.D. MONEY 2009-11-17 17:09
MAI CIAO CATI BANI AI CASTIGA TU LA BATRANETE PE LANGA SANATATE DACA AI INVESTI BANII AIA PE CARE II DAI PE TIGARI ACUM SI NU NUMAI TU SI ALTI FUMATORI CA TINE :)))))
Raspunde
 
 
-2
# flosijo 2009-11-17 17:12
aoloo..nici nu vreau sa ma gandesc cat as castiga daca toti banii i-as investi..dar iti spun ca as putea economisii minim 3000lei pe an..bani dati pe tigari..
Raspunde
 
 
# ManFlo 2009-11-17 17:09
Ca atare, dupa 3 saptamani de concurs, am primit confirmarea ca nu ne inscriem in target-ul lor de potentiali clienti pentru ca vrem sa ne asiguram "spatele".
Raspunde
 
 
# ManFlo 2009-11-17 17:11
Dl.D, nu are sens sa faceti vreun comentariu impaciuitor, stim cu totii ca nu sunteti decat un angajat cu o sarcina ingrata.
As vrea sa va pot felicita, dar nu am de ce: probleme tehnice, organizatorice, etice, cat cuprinde. BCR-ul va merge inainte, nu-mi fac griji ca i-ar afecta cu ceva aceasta observatie.

Toate cele bune si sper ca si colegii sa fi invatat ca nici o competitie nu este cu adevarat deschisa celor din afara mediului in care se desfasoara!
Raspunde
 
 
-1
# Hisem 2009-11-17 17:22
Stimabili ManFlo,noi nu avem nici o ”pila” la BCR,dar putem sa confirmam ca in ce ne priveste totul este corect.Nu trebuie sa dezarmati:)
Raspunde
 
 
-1
# D.G.D. MONEY 2009-11-17 17:13
CRED CA IN 35 DE ANI AI PUTEA STRANGE APROAPE DE SUMA PE CARE O AVEM DE INVESTIT ASTAZI.
Raspunde
 
 
-2
# liviusarbu 2009-11-17 17:16
DD scuzati pt deranj. in legatura cu problema. la ce suma poate vinde sotia cele 9 certificate de depozit inainte de maturitate. Repet: inainte de maturitate. Poate are nevoie mai devreme de bani
Raspunde
 
 
+1
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:22
la cotatia bancii din ziua respectiva.
Raspunde
 
 
-3
# D.G.D. MONEY 2009-11-17 17:16
eu am specificat asta la primul curs de la scoala, dar cine a fost de acord sa continue s-a conformat regulamentului si conditiilor jocului.
asa ca!!!!!
Raspunde
 
 
-3
# D.G.D. MONEY 2009-11-17 17:18
draga manflo cate puncte ai?
Raspunde
 
 
-4
# ManFlo 2009-11-17 17:20
nu conteaza cate puncte avem, conteaza ca oricum nu avem sansa sa iesim in primele locuri. si cum timpul inseamna bani, il vom folosi pentru ceva cu adevarat util.
Raspunde
 
 
-3
# D.G.D. MONEY 2009-11-17 17:26
asta este problema nationala daca nu castigam ceva bani gasim nod in papura continua.
daca erati in primii trei sincer mai continuati?
daca nu sunteti inseamna ca sunt alti mai buni, deci se poate si poate aveti ceva de retinut si de la alti de pe primele sau de pe ultimele locuri.
important este sa stiti sa alegeti si sa pierdeti.
ESTE ALEGEREA VOASTRA
Raspunde
 
 
-2
# ManFlo 2009-11-17 17:31
nu ma voi inscrie in polemici inutile. am facut comentariile de mai sus pentru ca cei in aceeasi situatie sa stie ca nu sunt singuri. evident, cand vine vorba de jurizare, ne asteptam sa fie o abordare subiectiva. si daca am hotarat ca nu merita sa mergem mai departe, este pentru ca oricum ne vom mentine rationamentul de a gandi pe termen lung, indicat atunci cand vine vorba sa investesti bani sau sa te indatorezi, iar aceste teste nu corespund cu aceasta gandire.
Inca o data, succes mai departe tuturor!
Raspunde
 
 
-1
# liviusarbu 2009-11-17 17:18
DD tot pentru problema: depozitul SUCCES pe 12 luni poate fi lichidat inainte de scadenta? Daca da, care este dobanda la vedere pe care o primeste?
Raspunde
 
 
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:34
eu v-as recomanda sa mai cititi o data foarte atent problema.
Raspunde
 
 
# Olteanu 2009-11-17 17:20
Domnule Diriginte, am trimis un e-mail atat Cancelariei cat si d-voastra cu privire la o problema cu punctajul de la prima proba, cea de admitera, dar desi au trecut mai multe saptamani n-am primit niciun raspuns in afara de cel initial in care un elev de serviciu mi-a zis ca se va ocupa. E posibil sa va uitati peste problema ?
Raspunde
 
 
+1
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:23
am raspuns la toate mesajele care mi-au venit pana joi, saptamana trecuta, insa verific din nou.
Raspunde
 
 
-2
# Olteanu 2009-11-17 18:02
multumesc, am sa va trimit din nou e-mailul acum
Raspunde
 
 
-1
# D.G.D. MONEY 2009-11-17 17:22
astazi nu s-a circulat astazi s-a mers
Raspunde
 
 
+1
# CORIGENII 2009-11-17 17:25
Buna ziua tuturor!
S-au actualizat punctele. Pagina de web insa se incarca foarte foarte greu.
Raspunde
 
 
+1
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:25
as vrea sa vorbim un pic despre bunele maniere la Scoala de Bani, mai ales in comunicarea dintre voi. e adevarat, Scoala de Bani inseamna o competitie, dar in acelasi timp este o comunitate. pana cand vom avea reguli scrise, ma astept sa respectam toti regulile nescrise ale unei comunitati. hai sa vedem care ar fi ele.
Raspunde
 
 
-2
# flosijo 2009-11-17 17:28
DD eu recunosc ca am jignit acu ceva vreme pe lunitza dar mi-am cerut scuze si ne-am impacat
Raspunde
 
 
-4
# Magician74 2009-11-17 17:35
1. Se pun intrebari punctuale, altfel nu se atinge subiectul zilei.
2. Daca sunt contestatii referitor la punctaj se apeleaza la mesaje si nu se incarca inutil dialogul direct cu DD.
3. Rabdarea. Sunt 13000 utilizator inscrisi din care daca minim 30 pun intrebari legate de tema zilei, 1 singur DD e greu sa acopere toate intrebarile in direct.
4. Daca un utilizator nu a primit raspuns la intrebare poate apela la email fara sa aduca reprosuri DD.
Raspunde
 
 
-1
# liviusarbu 2009-11-17 17:29
DD stiu ca se plateste cotatia bancii din ziua respectiva pentru certificatele de depozit. dar nu am gasit pe site cotatiile. Va rog da-ti-mi un link ceva cu cotatille pt certificatele de depozit
Raspunde
 
 
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:31
nu exista un link, trebuie sa mergi la banca, dar nu cumva esti pe o pista gresita?
Raspunde
 
 
-2
# Nababii 2009-11-17 17:34
Cotatiile se gasesc la https://www.bcr.ro/sPortal/sportal.portal?menu_chronicleId=09002ee28040736c&desk=bcr_ro_0785&newPreviewSession=true. Ele se actualizeaza zilnic.
Raspunde
 
 
-2
# flosijo 2009-11-17 17:30
ma deranjeaza faptu ca din cauza unei echipe ..alte 3 s-au retras pentru ca s-au saturat sa fie jignite de fiecare data cand intra..una dintre acele echipe este jignita pentru ca nu a facut un pact
Raspunde
 
 
+1
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:41
este foarte grav! oamenii astia au muncit in concurs. nu vreau sa ajungem la pedepse de tipul "cine face lucruri nepermise de bunul simt va fi eliminat din Scoala". nu vreau sa transmorfam scoala in politie.
Raspunde
 
 
-2
# D.G.D. MONEY 2009-11-17 17:32
DD sub ce forma este garantat randamentul minim de 84% la investiţia în lei pentru acest tip de asigurare. Exista sanse ca dupa sapte ani sa nu luam acest minim de 84%.
Raspunde
 
 
-2
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:42
randamentul garantat este prevedere de contract.
Raspunde
 
 
-2
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:33
am sa incep eu cu regula numarul 1, daca imi este permis: sa nu ne purtam necuviincios unii cu altii. suntem aici, foarte multi, si trebuie sa ne respectam. si sa ne vorbim frumos. si sa nu ne denigram intre noi. si sa nu ne acuzam, pentru ca altfel transformam Scoala de Bani intr-un autobuz RATB dintr-o zi de greva la metrou...ati vazut doar ce-a fost azi.
Continua altcineva cu regula numarul 2?
Raspunde
 
 
# flosijo 2009-11-17 17:35
toata lumea sa fie corecta...si sa nu mai jigneasca...sa aibe bun simt
Raspunde
 
 
-1
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:38
corect!
Raspunde
 
 
-1
# CORIGENII 2009-11-17 17:33
astazi cand am rezolvat testul am fost scosi de trei ori de pe web; iar la finalul testului in loc sa ne apara punctajul ne-a aparut intrebarea nr.1 si noi am inceput sa completam din nou testul. la un moment dat ni s-a comunicat ca testul a luat sfarsit. va rog sa ne spuneti DD daca au fost luate in considerare toate raspunsurile. multumim!
Raspunde
 
 
-1
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:36
elevul de serviciu, daca e aici te rog intra la ora si raspunde.
Raspunde
 
 
-1
# Elevul de serviciu - Tavy 2009-11-17 17:50
Toate raspunsurile echipei CORIGENII au fost luate in considerare. Din pacate punctajul vostru pentru testul grila de la proba de investitii este de numai 9 puncte. Mult succes in continuare!
Raspunde
 
 
-1
# liviusarbu 2009-11-17 17:34
DD la problema: depozitul SUCCES pe 12 luni poate fi lichidat inainte de scadenta? Daca da, care este dobanda la vedere pe care o primeste?
Raspunde
 
 
+1
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:39
ti-am raspuns si mai sus, te rog citeste foarte atent problema, mi se pare ca iti scapa niste detalii din enunt.
Raspunde
 
 
+1
# D.G.D. MONEY 2009-11-17 17:38
regula nr. 2 orice parere sau adresa jignitore cu privire la un coleg pastreaz-o pentru tine.
Raspunde
 
 
-1
# liviusarbu 2009-11-17 17:39
DD intr-o alta lectie ne-ati dat o problema in care investeam 2000 lei ntr-un Maxicont pe 6 luni. Dupa ce ati scazut comisioanul de 4 lei/luna ne-ati dat si rezultatul: Maxicont: 2000 RON + 31,16 RON (dobanda) = 2031 RON (net).
Dar nu cumva dobanda trebuia calculata similar unui depozit pe 1 luna cu capitalizare care este tinut timp de 6 luni? Dumneavoastra ati calculat ca si cum ar fi fost un depozit fix pe 6 luni si ati mai scaztu si comisionul lunar.
Raspunde
 
 
+2
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:58
Dobanda a fost calculata similar unui depozit pe 1 luna cu capitalizare, deoarece la contul de economii MAXICONT BCR dobanda se bonifica lunar si se calculeaza la sold.
Raspunde
 
 
+2
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:40
Regula numarul 3?
Raspunde
 
 
-1
# flosijo 2009-11-17 17:42
DD eu imi cer scuze in fatza clasei ca am jignit si promit ca nu o sa mai fac!
Raspunde
 
 
+1
# buzilica 2009-11-17 17:44
intrebare pt elevul de serviciu...ce se intampla cu site-ul asta...se "misca" incredibil de greu...inteleg ca sunt ff multi useri...insa felul in care se incarca site-ul lasa mult de dorit ...ca sa nu mai zic daca vrei sa dai un vot sau sa raspunzi la intrebarile din extemporal :(
Raspunde
 
 
-2
# Elevul de serviciu - Tavy 2009-11-17 18:00
Vom adauga in curand baterii suplimentare pentru ca site-ul sa se miste ok...
Raspunde
 
 
-4
# D.G.D. MONEY 2009-11-17 17:44
la curs sa discutam cel mai mult despre tema propusa
Raspunde
 
 
-2
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:49
foarte buna regula numarul 3.
si acum sa trecem fix la tema lectiei.
Raspunde
 
 
-1
# Qarisma 2009-11-17 17:49
Si noi am solicitat de mai multe ori sa ni se verifice punctajul de la prima proba, insa nu s-a intamplat nimic.
Dirigu, te rugam sa verifici, ca ne am saturat de trimis mailuri.
Raspunde
 
 
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:54
imi amintesc ca am cerut sa se verifice, dar ce anume exact trebuia verificat? imi mai spuneti o data?
Raspunde
 
 
+1
# Qarisma 2009-11-17 17:58
Punctajul de la prima proba cu 30 de intrebari. Conform ciornelor noastra ar fi trebuit sa avem 70 de puncte, nu 68.
Raspunde
 
 
-1
# Elevul de serviciu - Tavy 2009-11-17 17:58
Imediat ce se vor debloca emailurile, voi reverifica situatia echipei voastre. Multumesc pentru intelegere.
Raspunde
 
 
-2
# Qarisma 2009-11-17 18:03
Multumim si noi Tavy.
Raspunde
 
 
# liviusarbu 2009-11-17 17:50
DD daca am un cont Maxicont in care am 2000 lei, il tin timp de 6 luni, si nu mai pun nicio suma in el, dupa prima luna am 2000 lei + 9.16 lei (dobanda) - 4 lei (comision) = 2005,16. Dupa a doua luna voi avea 2005.16 + 9.16 - 4 = 2010.32 SAU 2005.6 + 9.20 - 4 ?? Va multumesc.
Raspunde
 
 
+2
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:55
acusica, stai sa-mi iau calculatorul
Raspunde
 
 
+2
# Domnul Diriginte 2009-11-17 17:52
Avem in portofelul Scolii de Bani suma de aproximativ 100000 RON stransa incepand din 11 noiembrie, cand a fost ziua fara cheltuieli inutile.
Sa presupunem ca vrem sa investim aceasta suma astfel:
a) 60,000 RON intr-o asigurare de viata IL pe 7 ani
b) 40,000 RON intr-o asigurare de viata UL ("Piano") tot pe 7 ani.
Incepem sa dezbatem situatia a). Ce intrebari trebuie sa-i punem consilierului de asigurari?
Raspunde
 
 
+2
# ak 2009-11-17 17:59
buna ziua tuturor!!
Raspunde
 
 
-2
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:04
buna seara! am pus o intrebare putin mai sus
Raspunde
 
 
# Afaceristii 2009-11-17 18:00
Offfff .... buna seara!!!
DD nu s-ar putea sa nu se mai organizeze extemporale pe durata orei deschise?????? ca nu de alta dar m-am chinuit jumate de ora ca sa pot intra pe site!!!!!!!
Va multumesc!!!
Raspunde
 
 
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:04
nu e de la extemporale, se actualizeaza locul echipelor in clasamentul general...
Raspunde
 
 
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:02
nu prea vad maini ridicate la ora mea, tocmai aia in care vorbim despre cum castigam o caruta de bani... :)
Raspunde
 
 
# D.G.D. MONEY 2009-11-17 18:04
eu l-as intreba in ce moneda este mai bine sa ii pun in ron sau euro
Raspunde
 
 
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:08
moneda e mai putin importanta, in aceasta faza.
sa recapitulam: avem 60,000 de lei paralei pe care vrem sa-i plasam intr-o asigurare de viata IL pe 7 ani.
Prima intrebare este......?
Raspunde
 
 
# D.G.D. MONEY 2009-11-17 18:07
ce se intampla daca vreau sa ridic banii mai devreme de sapte ani?
Raspunde
 
 
-2
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:23
Plasamentul in INDEX-LINKED este lichid incepand din anul 2 de contract, astfel:
-in anul 2 de contract index-linked se poate rascumpara 90% din cont
-din anul 3 in anul 7 inclusiv se poate rascumpara 95% din cont
Plasamentul Unit-Linked este lichid incepand cu anul 3 de contract, astfel:
-in orice an de contract incepand cu anul 3 inclusiv se poate rascumpara 95% din valoare cont
(asta e valabil la BCR)
Cu toate astea recomandarea este sa mentii investitia pe tot parcursul contractului; dealfel exista variante de a ridica doar o parte din banii din cont pentru o taxa de doar 10 lei (unit-linked)
Raspunde
 
 
-1
# D.G.D. MONEY 2009-11-17 18:09
si in ce plaseaza banca acesti bani, in ce ii investeste?
Raspunde
 
 
-2
# Magician74 2009-11-17 18:13
daca e UL Piano in investitii cu grad scazut, deci pot sta linistit. dar randamentul e la fel, scazut.
Raspunde
 
 
-2
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:15
deocamdata vorbim de primul scenariu, investitia in IL.
Piano e un UL, in care randamentul nu e ganrantat.

deocamdata vorbim de primul scenariu, investitia in IL.
Piano e un UL, in care randamentul nu e garantat.
Raspunde
 
 
-2
# soleim 2009-11-17 18:11
Buna seara! Din pacate, nu am putut intra mai devreme la ora, nu stim ce s-a intamplat de a mers site-ul atat de greu (ca, de altfel, orice mijloc de transport de azi).
Raspunde
 
 
-2
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:16
buna seara, mai bine mai tarziu decat niciodata :)
Raspunde
 
 
-2
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:12
Prima intrebare este: "ce randament imi garantezi?" pentru ca asigurarea de viata IL este un produs cu investitie atasata garantata.
A doua intrebare este: cam care e randamentul estimat.
Aceste doua intrebari ma pot ajuta sa fac diferenta intre doua sau mai multe oferte de produse de asigurari de viata IL de la mai multe firme.
Celelalte intrebari pe care le-ati pus voi ma ajuta sa inteleg de ce asigurarea pe care ma gandesc sa o fac la firma X chiar e atat de buna :)
Si acum sa calculam.
Raspunde
 
 
# D.G.D. MONEY 2009-11-17 18:16
pai asta v-am intrebat eu mai devreme inainte sa dati problema
Raspunde
 
 
# Magician74 2009-11-17 18:20
Randamentul minim garantat in lei este 84%. 60000x1.84=110400 ron. este suma minima ce o putem incasa dupa 7 ani pentru IL.
Raspunde
 
 
-2
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:25
vezi ca am refomrulat cererea in euro :)

vezi ca am reformulat cererea in euro :)
Raspunde
 
 
# Magician74 2009-11-17 18:27
site-ul functioneaza infernal de incet. update-urile la comentarii apar destul de tarziu. :) nu pot amana tehnicienii actualizarea pana dupa terminarea lectiei? :) e o rugaminte.
Raspunde
 
 
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:29
nu se poate opri procesul, am spus mai sus de ce
Raspunde
 
 
# Magician74 2009-11-17 18:36
ok. ne descurcam cumva pana la sfarsit. :)
Raspunde
 
 
# Garboni 2009-11-17 18:13
Buna ziua!
Raspunde
 
 
-1
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:17
buna seara!
Raspunde
 
 
-2
# Singuri 2009-11-17 18:19
buna seara!
Raspunde
 
 
-1
# soleim 2009-11-17 18:20
Noi avem asigurari de viata cu componenta investitionala de vreo 5 ani, insa rezultatul investitiei este aproape nul. Cam ce am cotizat, cam atat avem in cont. Daca i-am scoate din acel fond de pensii si i-am transfera la BCR fond de pensii, am avea optiunea de a cotiza mai putin de 10 ani?
Raspunde
 
 
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:38
Pentru produsul Unit-Linked durata minima de contract la BCR este 5 ani, dar din anul 3 contract se pot face retrageri din cont; iata evolutiile fondurilor Unit-Linked: https://mail.bcrasigviata.ro/exchweb/bin/redir.asp?URL=https://mail.bcrasigviata.ro/Exchweb/bin/redir.asp?URL=https://mail.bcrasigviata.ro/Exchweb/bin/redir.asp?URL=https://mail.bcrasigviata.ro/Exchweb/bin/redir.asp?URL=https://mail.bcrasigviata.ro/Exchweb/bin/redir.asp?URL=https://mail.bcrasigviata.ro/Exchweb/bin/redir.asp?URL=https://mail.bcrasigviata.ro/Exchweb/bin/redir.asp?URL=https://mail.bcrasigviata.ro/Exchweb/bin/redir.asp?URL=https://www.bcr.ro/sPortal/sportal.portal?_nfpb=true%2525252525252526_windowLabel=LABEL_MENU%2525252525252526_urlType=action%2525252525252526LABEL_MENU_sh=e377a1309bb3cd35fd279e87c8e69e40%2525252525252526LABEL_MENU_zz=98045.5110316568%2525252525252526LABEL_MENU_pc=4%2525252525252526cci=09002ee28076f8bc%2525252525252526desk=asigurari_ro_0785%2525252525252526%2525252525252526navigationLink=TRUE%2525252525252526menu_navigationId=012157526580678001119092%2525252525252526menu_chronicleId=09002ee28076f8bc%2525252525252526navigationId=012157526580678001119092
Raspunde
 
 
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:21
La un curs de 1 euro = 4,3 RON si avand in vedere detaliile produsului de aici https://www.bcr.ro/sPortal/sportal.portal?_nfpb=true&_urlType=action&LABEL_MAIN_sh=9340374a0b39924371606c5e7fd369e8&LABEL_MAIN_zz=69761.13709232405&LABEL_MAIN_pc=1&cci=showHomepage&desk=asigurari_ro_0785&navigationId=nav_gd_Oferta20noastra.xml&&popup_w_webc_url=Channels/campanii/BCR_garantat_pg_Content.akp&popup_desk=asigurari_ro_0785&otherPopup=1&_windowLabel=LABEL_POPUP_1, ce randament imi garanteaza investitia in acest produs dupa cei 7 ani? (problema de aritmetica simpla, primul care raspunde corect primeste un vot de la mine pe pagina lui personala)
Raspunde
 
 
# Magician74 2009-11-17 18:25
s-a raspuns. :)
Raspunde
 
 
-4
# Nababii 2009-11-17 18:25
Randamentul garantat al investitiei dvs. este de minim 45,56% din suma investita.
Raspunde
 
 
-4
# Nababii 2009-11-17 18:28
Asta inseamna ca investim 60.000 / 4.3 = 13.953 EURO.
13.953 * 45.56 / 100 = 6.357 EURO dupa cei 7 ani.
Raspunde
 
 
-3
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:36
echipa nababii are un vot de la mine!!!
Exact: daca investim 60000 RON (13.953 euro) intr-o asigurare de viata IL https://www.bcr.ro/sPortal/sportal.portal?_nfpb=true&_urlType=action&LABEL_MAIN_sh=9340374a0b39924371606c5e7fd369e8&LABEL_MAIN_zz=69761.13709232405&LABEL_MAIN_pc=1&cci=showHomepage&desk=asigurari_ro_0785&navigationId=nav_gd_Oferta20noastra.xml&&popup_w_webc_url=Channels/campanii/BCR_garantat_pg_Content.akp&popup_desk=asigurari_ro_0785&otherPopup=1&_windowLabel=LABEL_POPUP_1
dupa cei 7 ani, in cont vom avea 20.310 eur (echivalent randament 45,56%)
Raspunde
 
 
-1
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:30
adica in euro = ? (la suma discutata mai sus)
Raspunde
 
 
# Magician74 2009-11-17 18:33
Daca e in euro, atunci randamentul minim pentru IL este 45%. Astfel ca la un curs de 4,3 avem capitalul 13950 eur x 1.45 = 20230 eur minim garantat.
Raspunde
 
 
-3
# Nababii 2009-11-17 18:35
Si vom avea la final minim 13.953 (cat am depus) + 6.357 (randamentul) = 20.310 EURO.
Raspunde
 
 
-4
# Singuri 2009-11-17 18:21
am o singura rugaminte, nu pot accesa link-ul de la raspunsurile pt. Proba1.Ma poate ajuta cineva?Multumesc.
Raspunde
 
 
-2
# georgistii 2009-11-17 18:23
Buna seara, DD!
V-am scris un mail. Ma puteti lamuri va rog cu referire la continutul acestuia ?
Multumes frumos.
Raspunde
 
 
-1
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:26
ai scris in mail ca e de la echipa georgistii?
Raspunde
 
 
-3
# georgistii 2009-11-17 18:30
Pai credeam ca aveti o lista din care sa va dati seama dupa mail de la cine este. Mailul a fost trimis de la adresa .
Multumesc.
Raspunde
 
 
-3
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:34
avem, dar mi-e mai usor sa cer asa. multumesc
Raspunde
 
 
-3
# cristi_acdc 2009-11-17 18:36
Off-Topic
Buna seara!Ramane valabila recuperarea extemporalelor de vineri sau se amana?
Raspunde
 
 
-1
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:39
s-au recuperat luni si azi (asa stiu eu)
Raspunde
 
 
-1
# myhaela21 2009-11-17 18:38
Buna seara imi poate spune si mie cum se joaca?
Raspunde
 
 
-1
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:41
Sa luam situatia b) si anume plasam 40000 RON intr-o asigurare UL Piano pe 7 ani.
Ce intrebam de data aceasta consilierul de asigurare?
Raspunde
 
 
-2
# Magician74 2009-11-17 18:43
Care este valoarea unit-ului? Ce randament a avut in ultimii 6 luni spre ex. Daca se asteapta un randament mai bun pentru urmatoarea perioada?
Raspunde
 
 
-4
# Nababii 2009-11-17 18:44
Despre randamentul estimat al investitiei?
Raspunde
 
 
-2
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:47
Magicianul si nababii - corect, un vot de la mine :)
Raspunde
 
 
-1
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:48
Iata si raspunsul simularii investitiei sumei de 40000 RON in UL Piano pentru 7 ani:

Cont estimat in varianta pesimista: 51.478 lei (echivalent randament: 28,7%)
Cont estimat in varianta optimista: 71.675 lei (echivalent randament 79,19%)
Raspunde
 
 
-4
# Nababii 2009-11-17 18:51
Cum se estimeaza aceste valori?
Raspunde
 
 
-1
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:53
pe baza portofoliului investitional si pe baza istoricului. dar mai jos o intrebare:
Raspunde
 
 
-1
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:49
Care este cea mai mare deosebire intre o asigurare IL si o asigurare UL?
Raspunde
 
 
-3
# Magician74 2009-11-17 18:53
la IL capitalul se investeste totul intr-o suma, la UL se pot cumpara in functie de posibilitati (pe un pachet de unituri) si in plus pe viitor, sau se pot vinde din ele.
Raspunde
 
 
-1
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:56
da, dar reformulez: care este cea mai mare deosebire din perspectiva clientului?
Raspunde
 
 
-2
# Magician74 2009-11-17 19:00
la IL programul investitional este fix, in schimb la UL, clientul poate alege in functie de apetenta la risc sa castige mai mult sau dimpotriva.
Raspunde
 
 
-3
# Nababii 2009-11-17 18:53
As zice ca asigurarea IL garanteaza un randament minim al investitiei, pe cand cea UL nu. In functie de evolutia pietei si de gradul de risc asumat, la UL suma finala poate sa fie mai mica decat suma investita.
Raspunde
 
 
-1
# Domnul Diriginte 2009-11-17 18:59
asa este! o asigurare IL iti ganranteaza un randament, prin contract, o asigurare UL nu iti garanteaza un randament, insa si in aceasta situatie exista produse cu grad de risc diferit.
Dragii mei, ora s-a incheiat, va multumesc foarte mult pentru prezenta voastra azi si nu uitati: haideti sa respectam impreuna cele 3 reguli ale Scolii de bani.
Si maine, intre 13,00-15,00 sunt invitat la hotnews.ro http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-6514182-poti-economisi-cat-poti-cheltui-cum-afectat-criza-bugetul-vrei-sfatul-unui-bancher-alexandru-printz-diriginte-scolii-bani-proiect-bcr-discuta-online-miercuri-ora-13-00.htm
unde va invit si pe voi la ora, sa ma ajutati sa dam raspunsuri demne de Scoala de Bani!
Cu drag
DD-ul.
Raspunde
 
 
-2
# Magician74 2009-11-17 19:04
Multumim! La revedere! O seara buna!
Raspunde
 
 
-1
# Magician74 2009-11-17 18:56
UL e mai flexibil decat IL. insa ati specificat mai sus, ca in cazul IL randamentul investitiei este garantat, in schimb la UL nu. deci e cu avantaje si dezavantaje.
Raspunde
 
 
# tataie 2009-11-17 18:59
pt elevul de serviciu: am raspuns la extemporal in 50 de secunde si la timpul asisat de server a aparut 1 min si 33 de secunde. DE CE?????????
Raspunde
 
 
# tataie 2009-11-17 19:01
m-am cronometrat eu
Raspunde
 
 
-5
# Nababii 2009-11-17 19:02
La revedere!
Raspunde
 

Adauga comentariu

Cod de securitate
Refresh